2024-05-16
Close

Svalner Atlas Group
– The new premier advisory group

Svalner, Atlas and Alder are joining forces forming the new premier advisory group – Svalner Atlas Group.

The Group has more than 260+ skilled professionals operating from Stockholm, Amsterdam, Helsinki, Gothenburg and Turku offices. This newly formed powerhouse will become a leading independent advisory group in the Nordics and Benelux.

Together we are the go-to destination for top-tier advisory in tax, transaction services and related services. Join us on this venture, as we set new standards in advisory excellence.

arrow-down

Vision

Our vision is to be the first choice for clients seeking high-end advisory in tax, transaction services and related services.

Nyheter & evenemang / Evenemang

Klimatomställningsplaner i praktiken – strategi, risk och finansiella konsekvenser

Datum: 01 Oktober 2025
Plats: Svalnerhuset, Lästmakargatan 3, plan 6, Stockholm
Anmäl dig här!

Klimatåtgärder är en nödvändig investering för framtida framgång. Allt fler företag ställs inför ökade krav från kunder, investerare, lagstiftning och andra intressenter på att tydliggöra sin väg mot nettonoll.

Men hur går man från ambition till en användbar och effektiv klimatomställningsplan?

Tillsammans med vår samarbetspartner Dib välkomnar vi dig till ett seminarium där Svalners ESG-experter delar med sig av erfarenheter, metoder och konkreta exempel på vad som är viktigt att tänka på när man tar fram och implementerar klimatomställningsplaner:

  • Datainsamling och analys: hur klimatavtryck, finansiella konsekvenser, scenarier och affärskritiska risker kartläggs
  • Från insikt till strategi: hur en omställningsplan kan integreras i affärsstrategin och fungera som underlag för investeringar, finansiering och konkurrenskraft
  • Genomförande: viktiga praktiska moment och tillvägagångssätt vid upprättande av en klimatomställningsplan
  • Regelverk och standarder: koppling till hållbarhets-, tull och skatteregleringar

Dib kommer att ge exempel på hur en informationstjänst kan stötta arbetet med hjälp av tillgång till regelverk, standarder och praktiska verktyg.

Du kan välja mellan att medverka på plats eller online. Antalet platser i lokalen är begränsat till 45 personer så först till kvarn gäller. Online finns ingen begränsning.

Eventet är kostnadsfritt och frukost serveras kl 08.30 i vår bistro på plan 6. Seminariet börjar kl 09.00 och pågår ca en timme.

Du som väljer att vara med online kommer att få en länk till webinariet dagen innan.

Varmt välkommen att anmäla dig!